Ugnsomelett till frukost

Lyckades fixa en god ungsmelett till frukost imorse. Jag klev upp, vispade ihop omelettsmeten, slängde in den i ugnen och körde sedan ett yogapass. Enkelt och gott! Nu har jag precis ätit en mättande frukost framför nyhetsmorgon. Söndagsmyyyys!!! Ännu bättre är att jag har 4-5 portioner kvar som jag kan ha till frukost i veckan. Nu kan jag bara  plocka fram omeletten, värma den och njuta av en bra frukost i veckan. Tänkte att man kan variera den med olika tillbehör som t ex stekt fläsk/bacon, grönsaker, rökt lax, svampstuvning, grillade tomater, stekt svamp mm... 
        
 
 
Ugnsomelett

10 ägg. 
2 dl kokosmjölk (jag hade extra krämig kokosmjölk).
1 msk fiberhusk. 
Rapsolja/smör/kokosfett till formen. 
Salt, peppar
Ev. kryddor som cayennepeppar, paprikapulver. 
 
Vispa ihop äggen lätt. Blanda i kokosmjölk, fiberhusk och kryddor. Blanda väl. Häll smeten i en smord ungsform. Grädda 20-30 min i 200 grader. Servera med valfritt tillbehör. 
 
 
Ps: Omeletten passar säkert även bra som lunch, middag eller som mellanmål. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SOCKERFRIA RESAN

Tankar om en sockerberoendes vardag. Här skriver jag om mitt sockerberoende, hälsa & träning, små tips & råd för att må bra, goda recept samt sockerfri kost på resor.

RSS 2.0