Sockerfri i 2 veckor

Idag har jag varit abstinent i 2 veckor, dvs inte ätit någon form av socker eller mat som triggar. Jag har haft två superbra veckor då jag mått toppen och haft massor av energi! Mår bättre än på länge! 
 
Visst har jag klarat att undvika socker/triggande mat under 2 veckor flera gånger tidigare också, men då har det hela tiden varit en kamp. Även om jag lyckats att inte äta/droga tidigare, så har jag ändå haft alla dessa tankar på mat och vikt, den där besattheten av mat och framför allt rädslan att misslyckas och falla tillbaka. Den här gången är det annorlunda. Jag känner mig lugn, nöjd och fri! Vet att jag har en lång väg kvar i mitt tillfrisknande, men tror iaf att jag kommit en bra bit på vägen på min sockerfria resa! 
 
Många Kranar 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SOCKERFRIA RESAN

Tankar om en sockerberoendes vardag. Här skriver jag om mitt sockerberoende, hälsa & träning, små tips & råd för att må bra, goda recept samt sockerfri kost på resor.

RSS 2.0