Shopping på stan

Har tillbringat eftermiddagen på stan. Shoppat stavar till längdskidåkningen, kollegieblocket till våran reseplanering och D-vitamin till min hälsa. Besökte även Primatens lilla butik. En mysig butik fylld med paleomat ( färdiga matlådor, pizza gjord på halloumibotten, smörgåsar av valnötsbröd med mycket pålägg och chokladbollar av nötter, frukt och kakao), kryddor, handgjorda tvålar, kosttillskott och hudkrämer samt ett litet café med enbart nyttigt fika/mat. Min nya favoritbutik med andra ord :-
 
Butiken påminde mig även om att jag måste besöka deras restaurang nästa gång jag är i stan. Primatens restaurang är ett ställe där de serverar ekologisk stenålderskost. Menyn ser lyxig ut, kolla deras hemsida. Jag återkommer med betyg när jag gjort ett besök där.
 
 
Nu sitter jag på ett café. Beställde en kopp te och äter min kycklingcurrywrap som jag förberedde imorse. Wraps är perfekt resemat när man är på språng! Och gott är det också!
 
Efter middagen är det dags för mitt första OA-möte. OA står för anonymous overeaters och är en självhjälpsgrupp för oss med sockerberoende/matmissbruk. Vill egentligen inte gå, men det är nödvändigt. Har insett att jag behöver hjälp av andra och gemenskap för att hålla mig frisk och fri. Känns både spännande och nervöst att gå dit.
 
Många kramar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SOCKERFRIA RESAN

Tankar om en sockerberoendes vardag. Här skriver jag om mitt sockerberoende, hälsa & träning, små tips & råd för att må bra, goda recept samt sockerfri kost på resor.

RSS 2.0