Mina triggers -uppdaterad

Nu har jag uppdaderat min triggerslista en aning. Har bland annat upptäckt att ost triggar mig till viss del, så jag behöver vara försiktig med osten framöver. Jag är dock inte redo att ta osten helt, men ska definitivt äta mindre av den, absolut inte småäta ost och vara mer uppmärksam på hur jag reagerar efter jag ätit ost i en måltid.
 
Här kommer en lista på allt som jag vet triggar igång mitt sug (och som jag inte äter numera):
Bröd. Knäckebröd. Kex. Skorpor. Pizza. Pannkaka. Våfflor. Paj. Bullar. Semlor.Pasta. All annan mjölmat. Läsk, juice, saft och alla andra söta drycker. Tuggummi. Socker i alla former. Kakor. Tårta. Glass. Choklad. Naturgodis. Chips. Smågodis. Kryddade nötter. O'boy pulver. Cashewnötter. Bregott havssalt. Honung. Sirap. Torkad frukt framför allt dadlar och fikon. Frukt. Sukrin. Stevia. Alla andra sötningsmedel. Jordnötssmör. Vin. 
Ja, jag kommer säkert att behöva fylla på denna lista under resans gång. 
 
Mat som triggar och ger sug, dock inte toksug. 
Ost. Nötter. Paleo-rostbrödet (gjord av ägg, smör/kokosfett, fiberhusk, kokosmjöl, bakpulver och salt).
 
Mat som kanske triggar mig:  
Bregott? Grädde? Crème Fraiche? Nötter? LCHF-bröd? Fröknäcke? 
 
 Misstänker att dessa livsmedel triggar igång mitt sockersug. Jag får helt enkelt prova mig fram för att veta säkert vad jag klarar av att äta och inte. Justerar listan under resans gång.   
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SOCKERFRIA RESAN

Tankar om en sockerberoendes vardag. Här skriver jag om mitt sockerberoende, hälsa & träning, små tips & råd för att må bra, goda recept samt sockerfri kost på resor.

RSS 2.0