Snabbt "microbröd" till frukost

God Morgon!
Idag är det en ledig dag -Skönt! Hade tänkt ta sovmorgon, men vaknade när min sambo åkte till jobbet och kunde inte somna om. Det får alltså bli en tidig frukost framför tv:n istället. 

Till frukost blev det "snabbmacka" i micron gjort på mandelmjöl toppat med ägg, majonnäs och havssallt. Lite avokado samt en stor kopp örtte till det och jag är proppmätt!

Ett gott, snabbt och nyttigt "bröd". Jag kommer absolut att göra om denna frukost! Receptet hittade jag på Åses blogg: http://56kilo.se/mandelbrod/. Tack för frukosten Åse! 
 
                                     

Snabbt microbröd (2 små bröd)

1 ägg
1 dl mandelmjöl
1 krm salt
25 gram smält smör

Vispa upp ägget med en gaffel och blanda ner mandelmjöl och salt. Tillsätt det smälta smöret och blanda till en jämn smet. Häll upp smeten i två mindre skålar/tallrikar (prova dig fram för att hitta den perfekta tallriken till detta bröd) och grädda på full effekt i 1,5-2 minuter. Låt svalna och toppa med valfritt pålägg.
 
Ha en bra dag! 
Många Kramar 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SOCKERFRIA RESAN

Tankar om en sockerberoendes vardag. Här skriver jag om mitt sockerberoende, hälsa & träning, små tips & råd för att må bra, goda recept samt sockerfri kost på resor.

RSS 2.0