Ett verktyg

OA-mötet var över förväntan! Känns så skönt att träffa, lyssna och prata med andra som har samma problem som jag. Att få dela sina tankar med andra som förstår gör det hela så mycket lättare. Att påminnas om att man inte är ensam är värdefullt. Att se de andra nicka igenkännande när jag berättar om mitt matmissbruk känns skönt. Att lyssna till andra som kommit längre ger mig styrka att kämpa vidare. Gemenskapen är otrolig! OA-mätena är något som jag kommer att prioritera framöver. 
 
OA-mötena och gemenskapen med andra likasinnade är nu ett av mina viktigaste verktyg för att tillfriskna och bli fri. 
 
Jag fick en pollett på dagens möte. En pollett som ska påminna mig om att fortsätta framåt på min sockerfria resa. En pollett jag alltid kommer att bära med mig. Hmm, kanske kan man borra ett hål i den och förvandla den till ett halsband(?). 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SOCKERFRIA RESAN

Tankar om en sockerberoendes vardag. Här skriver jag om mitt sockerberoende, hälsa & träning, små tips & råd för att må bra, goda recept samt sockerfri kost på resor.

RSS 2.0