Veckomeny v. 2.

Här kommer veckans matplan. Hur ser den ut? 

 

Måndag
Frukost: Ugnsomelett, stekt fläsk och majonnäs. Te.
Jobbfika: Svart te med kokosolja.
Lunch: Kycklingsallad i Wraps.
Mellis: 1/2 avocado med majonnäs, salt och peppar.
Middag: Tomatsoppa och ett kokt ägg med majonnäs.
Efter träningen: En salladsbalndning av sallad, paprika, fläsksvålar (är det dessa som gör mig på dåligt humör?), majonnäs, nötter, sallad och ägg. 

 

Tisdag
Frukost: Ugnsomelett, stekt fläsk och sallad.  Te.
Jobbfika: Grönt te med kokosolja.
Lunch: Tomatsoppa toppad med stekt ägg i strimlor.
Mellis: 1 kokt ägg.
Middag: Renskavsgryta med blomkålsmos och lingon.Vitkålssallad

 

Onsdag
Frukost: Stekt ägg med mosad avocado och sallad. Te.
Jobbfika: Grönt te med kokosolja.
Lunch: Samma som gårdagens middag.
Mellis: Avocadohalva med majonnäs.
Middag: Laxbiffar med guacamole och sallad. 

 

Torsdag
Frukost: Äggröra med avocado & majonnäs. Te.
Jobbfika: Grönt te med kokosolja.
Lunch: Samma som gårdagens middag.
Mellis: Kokta ägg med majonnäs
Middag: Kyckling (ev inlindad i bacon) med stekta grönsaker och rostade cocktailtomater.

 

Fredag
Frukost: Te med kokosolja
Fredagsfika på jobbet: Omelettmuffins. Skinka + grönsaker. Te.
Lunch: Samma som gårdagens middag.
Mellis: Avocadomos med lime och örtsalt.
Middag: Tacos med "paleo-tortilla", tomatsalsa och guacamole.

 

Lördag (Mina föräldrar på besök för att fira födelsedagar)
Frukost: Frukostbuffe med äggröra, bacon, "paleo-rostbröd", smör, skinka, paprika, gurka, turkisk yoghurt, bär, frömusli och te/kaffe. Eller kanske bacon- och äggmuffins istället för äggröran?
Lunch: Vet inte? Har ni någon idé? Det ska vara en enkel och lätt lunch som även mina föräldrar gillar. 
Middag: Har bokat bord på Best Westerns restaurang där det finns en LCHF-meny. 

 

Söndag
Frukost: Ägg och majonär på rostat paleobröd. Äggmuffins. 
Lunch: Grönsaksfrittatta. 
Mellis: Te med kokosolja 
Middag: Soppa av nåt slag. Grönkålssoppa? Löksoppa? Jordärtskocksoppa? 

 

Ahhh, tror jag behöver hjälp av en riktig kostrådgivare som kan det här med sockerberoende. Tror det skulle underlätta mycket med fasta tider, att slippa fundera på vad jag ska/inte ska äta och att veta vilken mängd jag ska äta. En matplan framtagen med hjälp av en kostrådgivare var ju ännu ett av mina verktyg som jag fick på sockerberoendekursen, så imorgon är det jag som ringer och bokar en tid hos en bra kostrådgivare. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SOCKERFRIA RESAN

Tankar om en sockerberoendes vardag. Här skriver jag om mitt sockerberoende, hälsa & träning, små tips & råd för att må bra, goda recept samt sockerfri kost på resor.

RSS 2.0